Wat te doen bij schade?
Het kan voorkomen dat er gedurende uw leaseperiode schade aan de auto ontstaat. Dit willen we natuurlijk zo goed mogelijk met u oplossen.
Als er schade is ontstaan, dan vragen wij u dat direct te melden. De verzekering van uw leaseauto is ondergebracht bij verzekeraar Bovemij. Als het gaat om een WA- of cascoschade, dan dient u Bovemij zo spoedig mogelijk telefonisch op de hoogte te brengen. Tevens dient u ervoor te zorgen dat Bovemij binnen 48 uur na de melding een volledig ingevuld Europees Schadeformulier (SAF) van u heeft ontvangen.
Wat te doen bij pech?
Het is natuurlijk nooit leuk wanneer u met pech komt te staan. Daarom willen we u zo snel mogelijk helpen wanneer dit wel gebeurt. Als u gestrand bent met pech, kunt u het volgende alarmnummer bellen: 026-3553368.
Uw schade melden via
Telefoonnummer: 024 – 366 66 79
E-mailadres: schademeldingen@bovemij.nl
Postadres: Bovemij, postbus 7000, 6503 GM in Nijmegen
Schadeherstel vindt altijd plaats via een vestiging van Bochane Groep. Het kan voorkomen dat u dringend hulp nodig heeft bij schade of pech. Onze Renault Route Service is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Vanuit Nederland 0800 – 03 03
Vanuit het buitenland 0031 (0)20 – 65 35 100
Wat gebeurt er als de auto total-loss is?
Als de leaseauto total-loss is verklaard dan wordt het contract per direct beëindigd. Als de schade niet bij een tegenpartij te verhalen is, wordt de eigen bijdrage Casco in rekening gebracht. Ook maken we een eindafrekening met de meer of minder gereden kilometers. We proberen echter te allen tijde het zo goed mogelijk met u op te lossen.
Schade aan uw leaseauto bij inleveren
Aan het einde van uw leasecontract levert u de auto weer in bij Bochane. Wij controleren tijdens inname op onder andere schades. Welke schades acceptabel zijn en welke niet, leest u hieronder.
- Acceptabele schade is een beschadiging die is ontstaan door normaal gebruik of slijtage die u in verband met de leeftijd van de auto mag verwachten.
- Een niet-acceptabele schade zou door normaal gebruik niet zijn ontstaan.
Wat Bochane onder wel en niet acceptabel verstaat vindt u in ons document ‘innameprotocol’.
Hoe gaan we om met niet-acceptabele schades?
Voor alle niet-acceptabele schades controleren we of u deze vóór de inlevering van uw auto heeft gemeld. Als dit niet zo is, brengen we u de volledige herstelkosten in rekening. Als u de schade(s) wel vooraf meldt, passen we de eigen bijdrage, conform de algemene voorwaarden, toe. Zijn de kosten van het herstel lager dan het eigen risico, dan brengen we uiteraard alleen de werkelijke kosten in rekening. Het eigen risico geldt niet per schademelding, maar per individuele schade. Een voorbeeld: de auto heeft bij inlevering een diepe kras op het portier en een barst in de voorruit. Dit zijn twee individuele schades.